الخميس، ١٠ مايو ٢٠٠٧

عرفت اليوم معنى ان يكون الانسان مظلوم و عرفت ان ما كنت اشاهده فى الافلام هو حقا ما يحدث فى الحقيقة و عرفت كيف اكون مظلوم ولا استطيع الدفاع عن نفسى او حتى ان يكون لى حق الرد و كل ما على هو تقبل الوضع
احاول فى داخل نفسى الاجابة على سؤال واحد لماذا يتسرع الانسان فى الحكم على الاشياء دون وعى او تفكير
و قد ذكر الله تعالى فى القران الكريم (ان بعد الظن اثم)
و قد سمعت فى احدى البرامج الدينية ما يثبت ان دعوة المظلوم مستجابة عند الله تعالى

و احاول هذه الايام الخروج من هذه الاحداث من اجل التركيز فى الدراسة ولكن لا استطيع حتى مجرد الكتابة و احاول ان اسال نفسى هذه الايام , هل حقا استحق هذا الظلم؟؟؟
شكر خاص الى كل من وقف جانبى
حسبى الله و نعم الوكيل
***
**
*
بتحمل ظلم الناس *** و بشوف قلبى بينداس
و هعمل ايه يا ناس *** مملكش غير الاحساس
*
**
***

هناك ٦ تعليقات:

غير معرف يقول...

الموضوع ده هايل اوى بس ايه حسبى الله و نعم الوكيل دى يا عم فكرتنى بفيلم جائنا البيان التالى بتاع هنيدى بس ده بقى هيبقى فيلم جائنا المظلوم التالى بس بامانة اصعب حاجة الظلم و ربنا ما يورينا ظلم تانى

غير معرف يقول...

انا موش عارف اكتبلك واعيدلك ايه والله انت عملت انجاز كبير اوى فى اى فتره قصيره جدا ومواضيعك والله يا هيما حلوه اوى على فكره انت لو كنت حطيت اعلان لموضوعك كان هيبقى اجمد واحلى بكتير بس يلا زى بعضهاهو مفيش حد بيدخل يعلقلك غير اصحابك مع انك ملكش اصحاب اصلا غيرى انا بس واخد بالك ونرجو المزيد وشكرا ونلتقى بكم فى الحلقه المقبله والان نستمع الى اغنيه هات النونو

غير معرف يقول...

بص يا هيما انت اتكلمت فى موضوع جامد جدا بدايه كويسه اوى اوى صدقنى اصعب حاجه فى الدنيا دى هو انك تتظلم وبالاخص اذا كان اللى ظلمك دة قريب منك بتبقه صعبه اوى انا مريت بمواقف ظلم كتير ولكن الحمدلله فى الاخر ربنا بيجيبلى حقى بس نصيحتى ليك لاتكتاب بالعكس انت اتقرب من ربنا واشكيلو همك وهو احسن عوض باذن الله على فكره انا ام عهد اخت نورهان الكبيره وباذن الله اكون من المعلقين عندك دائما
اسفه للاطاله

هيما يقول...

شيتوس
تقرب الافلام الجاية بقي
ميدو
انا فعلا غلطان علشان مفيش عنوان بس بجد كنت في مود وحش والمواضيع الجاية بعناوين جامدة اوي

هيما يقول...

ام عهد
شكرا للافادة مش للاطالةوان هحاول اخد نصيحتيك علي محمل جدوشكرا بجد

غير معرف يقول...

اية يا عم هيما الحاجات الجامدة دى والآول سلامى لصاحب الموضوع هيما وبعدها شيتوس وميدو واية يا عم حكاية الظلم دى احسن حاجة متخدش بالك واللى يدايقك تقول علية زى ما انتا كاتب حسبى يا الله ونعم الوكيل وبهنيك مرة تانية على الموقع سلامممممممممم